Marketing
Het wondermiddel om je product te verkopen. Marketing is natuurlijk uitermate uitgebreid en veel
valt onder de noemer marketing. Hier doel ik echter op het vermarkten van je product waardoor niet
het beste product maar het best vermarktte product als beste beschouwd wordt in de ogen van
velen. Er zijn legio voorbeelden hiervan, denk alleen al aan de videorecorder. Niet Philips zijn VCC,
ook wel video 2000, maar JVC zijn VHS werd de standaard. De VCC was wel degelijk beter, deze had
in zijn tijd standaard stereo geluid (wat toen niet gebruikelijk was), je kon aan 2 zijden opnemen en
dus ook afspelen en toch heeft dit product het niet gered in de strijd tegen de VHS. Het grootste
biermerk van Nederland, Heineken, met een fantastische marketing, wordt door velen niet gezien als
het beste biertje van het land.
Wordt het product goed vermarkt, en daar komt alles bij kijken, om te beginnen het product zelf, de
plaats, de prijs en de promotie, dan zal het product verkopen. Het promoten van het product is iets
waar kleine bedrijven op voorhand kansloos zijn ten opzichte van de grote jongens. Kleine bedrijven
hebben niet de middelen om hun product zo onder de aandacht te brengen dat de massa ze kent en
dat betekend dan ook automatisch dat enkel de mensen die daadwerkelijk naar hun speciale
producten zoeken, en helaas kan dit door vervelende omstandigheden zijn, ook daadwerkelijk bij hen
terecht komen. U bent bij ons terecht gekomen en dat betekend dat u verder gezocht heeft dan de
massa. Laat ons u overtuigen dat ons product het ook waard is om er in te investeren.
Binnenkort zal er nog een stuk verschijnen waarin onze verbazing van de huidige trend in de
matrassenbranche naar voren komt. Maar eigenlijk mogen we niet verbaasd zijn.